Att ge & ta kritik! Varför är det så himla svårt? Del 1

Del ett av två delar som handlar om kommunikation och feedback med handfasta råd, tips och hjälp på vägen till rak & klar kommunikation.

Köp kursen nu
Se trailer

Kursinnehåll

8 avsnitt
39:12
Uppstart och förberedelser.
Film 1 Att ge & ta kritik
06:03
Film 2 Skapa en varaktig förändring
01:03
Film 3 Relationsnivåer
06:28
Film 4 Stress- kritik
09:50
Film 5 Svårigheter med kritik (Feedback)
04:44
Film 6 Olika sätt att ge & ta kritik (Feedback)
07:47
Film 7 Företagsstrategi för kritik (Feedback)
03:17

Beskrivning

Att ge och ta kritik - Vad är skillnaden?
Att ge och ta kritik – Varför är det så himla svårt?
Att ge och ta kritik sätter självkänslan på hårda prov. Vi tycker att vi gör så gott vi kan och då blir vi extra sårbara när någon vi älskar eller respekterar inte är nöjd. Vi blandar ofta ihop känslor, tankar och handlingar i en enda röra vilket försvårar en saklig kommunikation. Vi skapar vår egen version av verkligheten och sedan är vi beredda att slåss för den. Att andra människor kan ha lika rätt som vi själva, fast på sitt sätt, bekymrar oss föga.
Vi ställer ”diagnoser” och sätter etiketter på andra genom att sortera dem i ”Kamratliga eller okamratliga”, ”Noggranna eller slarviga”. Detta omöjliggör en effektiv och ömsesidig kommunikation. Själva språket och lyssnandet är ytterligare ett problem. ”Det du tror att du hör är troligen inte det jag tror att jag säger”.

Utbildningen tydliggör problematiken samt ger handfasta exempel, råd, tips och verktyg för hur man kan utveckla effektiviteten av sin feedback.
Det ingår ett arbetsmaterial med en tydlig struktur på ett genomförande av utvecklande "Workshop".
Filmerna är indelade i följande ämnen:
• Att ge & ta kritik (Feedback)
• Skapa varaktig förändring
• Relationsnivåer
• Stress – Kritik
• Svårigheter med kritik
• Olika sätt att ge och ta feedback
• Företagsstrategi för feedback

Om Ugil Konsult Ab

Denna utbildning publicerades av Ugil Konsult Ab. Ett företagskonto registrerat på Cloocast.

Kanal